CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, June 18, 2008

Rindu

Semalam saya mimpi Pak Ngah, Mak Ngah dan anak2nya..Mula-mula saya cakap kat mama saya macam ni "Tadi Khail ikut Pak Ngah. jalan-jalan..main dengan abang Luqman, abang Nabil, Kakak Rehan, Kak Sarah.." (memang sebijik saya cakap macam ni..pandai kan saya susun ayat) pastu mama cakap tu mimpi..So, hari ni saya belajar perkatan baru..apa itu 'mimpi'..Nampaknya saya rindukan diorang sampai bawak dalam mimpi..heheh..tapi jauh sangatla rumah Pak Ngah kalau saya nak pergi selalu..Masa saya pergi hari tu pun saya dah tidur, bangun beberapa kali barulah sampai ke Kelantan..

Ada sekali tu pulak masa abah baca newspaper, saya duduk sebelah abah..tiba-tiba saya nampak satu gambar dalam newspaper tu lebih kurang rupa Tok Nyang..automatik saya cakap kat abah.."Ni Tok Nyang"..Tok Nyang ni ayah sedara abah kat Kedah..Saya pun rindu kat Tok Nyang..selalu je saya sebut nama Tok nyang..sebab masa saya balik kampung baru-baru ni saya selalu main dengan Tok Nyang..terutama main bola..Tiba-tiba je sekarang ni dah tak jumpa..tu yang asyik sebut-sebut je tue..kekek..

0 comments: